Bangkok

 
Nu har jag tagit mig till Bangkok. På flygplatsen tipsade en man mig att ta en shuttle-bus till den sstora busstationen vid Victory Monument och där ifrån buss 59. Han pratade tyvärr lite otydligt, så jag vågade inte chansa. Jag tog Skytrain från flygplatsen in till Phaya Thai. Väl därifrån gick det tunnelbana till Victory Monument, så jag tänkte att jag kunde väl lika bra åka dit och i så fall ta taxi därifrån.
 
Victory Monument 
 
Vid Victory Monument gick jag ett varv för att kolla om jag kunde hitta busshållplatsen för buss 59. Gick förbi en turistinformation och frågade där för säkerhets skull, om bussen till Khao San Road. Mannen i informationen säger Bus 509, pekar på bussen bakom mig, ropar på busschauffören som precis ska stänga sina dörrar och åka iväg. Flyt! Så jag kom på rätt buss. Och när jag väl klivit av bussen fick jag ytterligare hjälp med att hitta till mitt hotell. :)
 
Bangkok har bjudit på bra väder. Rätt varmt och sol genom ett tjockt molntäcke. Slappande vid poolen med andra ord.
 
I morgon bär det av mot Bali.
 

Kommentarer
Postat av: Madelene Karlsson


Så spännande att du äntligen är igång på din world tour. Ta hand om dej, hörs snart! Kram Madde

2013-08-06 @ 15:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0