Från liv och rörelse till lugnet - Ubud

 
På skumpig väg gick bussen till Ubud.
Resan tog ungefär en timme och när jag kom fram visste jag egentligen inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Vid Perama center (bussbolaget jag åkte med) frågade efter karta och vart Suly resort låg.
 
"Du måste ta taxi. Det är för långt att gå."
"Det tar minst 30 min."
 
Envis som jag är, struntade jag i taxi och gick de 30 min med 20 kg packning. (Och jag gick på 25!).
 
Första tanken var "ska jag bo här?". Fast när jag kom in till hotellet blev det genast bättre. Jättefint rum med stor säng och knäpptyst till skillnad från Kuta.
(Min resort ligger mitt ute i ingenstans vid risfälten).
 
Risfält i Pliatan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0