Monkey Forest

 
På förmiddagen i måndags låg jag vid poolen fick jag den smarta ideén att ta mig in till Ubud för att göra ett besök i naturreservatet Ubud Monkey Forest. Tar jag shuttle busen 11.30 hinner jag gå från Ubud Palace, gå en timme eller två Monkey Forest och sedan hem innan det blir mörkt. Ja! Bra idé! Skynda, skynda!
 
Och jag skyndade mig. Men den där bussen kom inte. Jag väntade och väntade. När den väl kom för att hämta oss som skulle in till stan, så fick jag och en annan tjej (som jag nu fått reda på heter Kimberly) inte plats, så vi fick vänta ännu lite till. Och så lite till.. Tillslut kom vi in till Ubud. 
 
Och så gjorde jag då ett besök i Ubud Monkey Forest! På vägen ner lyckades jag även boka en utfykt. Ska jag vara ärlig så hade jag inte helt koll på vart.. Men det kanske blir mer spännande så? ;)
 
Väl där inne satt en hel familj långsvansade makak-apor och bara väntade på att jag skulle komma och ta en bild på dom! ;)
 
 
I naturreservatet finns 340 st långsvansade makak-apor. Det finns fyra olika grupper med apor och varje grupp har sitt eget områden i parken. Här finns även tre olika tempel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0