Upplevt Bali

 
I tisdags var jag på den där utflykten som jag inte riktigt hade koll på. Nu har jag mera koll. ;)
Jag fick dessutom sällskap av två tyska tjejer (tyvärr har jag ingen koll på dera namn). Trevligt!
 
Först besökte vi risterrasserna i Tegallalang. Där var det väldigt vackert!
 
 
Sedan besökte vi ett tempel, Gunung Kawih. För att ta oss till templet behövde vi gå över 300 trappsteg. Vägen dit gick bra. Tillbaka var det uppför hela vägen = dagens träningspass.
Efter en timmes besök där åkte vi vidare till nästa tempel, Pura Tirta Empul (temple of the holy water). Vid det här laget var både jag och de tyska tjejerna trött på tempel...
 
 
Nästa stopp var på Santi kaffeplantage. Vi gjorde en rundvandring bland kaffebuskarna och vi fick se hur de gjorde kaffet. Tillsist fick vi smaka på flera sorters te och kaffe. Lemon grass-tet var riktigt gott! (tyckte till o med jag som inte är något vidare förtjust i te).
 
Vi avslutade dagen med lunch vid Mt Batur.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0