Universal Studios

 
Under min andra dag i Singapore, tog jag cable caren över till ön Sentosa. Där finns mycket att göra i nöjesväg - jag bestämde mig för att besöka Universal Studios. Det var nog ett bra val, eftersom jag kände mig som ett barn på julafton när jag sprang omkring mellan de olika delarna i parken. ;)
 
Jag började med att gå ett varv inne på området. Passerade Madagaskar delen. Tänkte först åka Madagaskars båttur, men eftersom det fanns en risk av att bli lite blöt, så fortsatte jag vidare. Istället gick jag till Jurassic Park och nu kunde jag inte motstå att åka en berg-o-dalbana! Jag gick och lämnade väskan med kameran.
 
Wohoo! Nu ska jag åka berg-o-dalbana! tänkte jag. Dock hade jag inte kollat att det var en "båttur". Om ni varit på Liseberg kan ni föreställa er Colorado. Fast bättre och roligare! Och blötare!!! Hela jag blev dygsur. Från topp till tå. I skorna var det sjö så tillslut fick jag skoskav så att knappt kunde gå. Shortsen och linnet gick att vrida ur.. När linnet nästan var torrt (vid middagstid), började det spöregna. Jag blev lika blöt igen. Så när jag lämnade Sentosa kring 19, då var jag i stort sätt torr..
 
Trots att jag var blöt hela dagen hade jag riktigt roligt. Åkte med massor av roliga berg-o-dalbanor och "Retun of the Mummy" var nog den roligaste!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0